2009-07-06

Den som väntar på nåt gott

Det var ganska suktande att vara på semester ute i sommarhuset när man fick veta att efterlängtade Tales of Vesperia kommit på posten. Nåja, jag ska inte klaga för mycket, jag hade med mig PSP:n och spelade mer än 20 timmar av Crimson Gem Saga (mer om det spelet vid ett annat tillfälle). Väl hemma igen, så stod jag inför dilemmat att fortsätta på Star Ocean 4, som jag ändå spelat 10 timmar av, eller om jag skulle hoppa rätt in i Tales tecknade värld.

Jag valde det senare. Star Ocean 4 i all ära, men jag kunde inte hålla mig. Alla denna väntan och längtan hade satt sina spår och jag är glad över mitt val. Kristoffer påbörjade även han Vesperia, men bytte igår tillbaka till SO4, då han ändå spelat 33 timmar av spelet. I skrivande stund är han på skiva tre och jag undrar om han har så mycket kvar egentligen... Hursomhelst så var han igår kväll smått lyrisk över hur storyn växer till sig på andra skivan, han uttryckte det som att "det är ett helt annat spel". Känns bra att ha ytterligare ett bra spel att sätta tänderna i efter Vesperia, när jag nu klarar det.

Det verkar iallafall som att tidningen Levels betyg på dessa två spel, 6 för SO4 och chockerande 5 för ToV, är förbannat jäkla missvisande. Iallafall om man gillar japanska rollspel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.