2009-04-27

En smak av framtiden

Tillåt mig att smygstarta denna blogg.
Jag tror ju sällan att nån rollspelsfantast eller Final Fantasy-älskare där ute har missat de videos som kom upp på gametrailers.com för 10 dagar sen. Jag pratar förstås om de som visade gameplay från FF XIII-demot. Personligen tyckte jag det var svårt att inte vara imponerad. Det är nästan sömlöst som spelet går mellan förrenderade sekvenser till in game-grafik. Karaktärernas ansiktsuttryck är enastående, det är inte långt ifrån att vara på riktigt. Även NPC:erna ser bra ut och är inte bara hafsigt ihopslängda som oftast är fallet.

Striderna förstod jag mig inte så mycket på, vilket är ganska förståeligt eftersom allt är på japanska. Men det ser mycket, mycket lovande ut. Under 2009 ska spelet släppas i Japan och det blir förmodlingen 2010 för resten av världen. Men nu känns väntan inte lika fruktlös längre, nu när man vet vad som väntar och hur glad man är att de inte har stressat fram ett spel.

För er som vill se detta ögongodis kan jag rekommendera dessa två filmer från gametrailers.com.
Japanese demo: Intro part 1
Japanese demo: Intro part 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.